disable right click

like comel

moving tab

Sunday, January 16, 2011

Produk Muka y Digunakan Oleh Dieranadira y Bajet Bagus!~





Sape bajet bagus disini??! Yeaah! Saya la Diera y Poya bak Kata abg saya.. haha.. poyo ke? Ckit2 je kot.. eee.. abaikan! K disini saya nk cerita ckit berkaitan dengan kecantikan.. Sape nk cantik angkat tangan?! Wooiit! Sape la y xnk cntik kan2.. sume ppuan di luar sane tu nk kelihatan cantik bukan? Brani kerat jari beb sape y xnk cantik2 tu.. huuu..  


K la nk diterangkan disini.. sebenanya cantik itu Subjektif okey! Maknanya disini ia terletak pada pandangan org, cara penampilan korang, tingkah laku korang n byk lg y bley wat korang kelihatan cantik di mata masyarakt..  heheee..



Korang  masti ade mengalami masalah kulit muka kn? Begitu jgk saya..  So skng cik diera y bajet bagus ni nak share produk yang  gunakan untuk kulit muka saya.. :P


 Semua Avon.. Kenapa? sbb ia Sgt sesuai dengan kulit wajah saya.. 
hahaa... poyos!


Ini la produk yang saya gunakan.. hee..strt pakai mase dibangku skola lagi.. masa tu ditaja sepenuhnya oleh puan mariani tersayang.. tapi bley da kje… sndr2 la weh! Adoi baru aku tau.. nk bli benda alah nie..  duit mcm air sungai y mengalir.. tau x! +__+



Cik diera y bajet gud2 nie nk terangkan ckit cara pengunaanya.. 
mane la tau pasni korang nk cube produk ni kan.. 
bkn nk promot ok.. nk share2 saja.. 



.


+ Kiri - pencuci muka
- Pencuci muka adalah perkara y perlu kte lakukan.. 
- Ia berfungi tok mengilangkan kotoran.
+Kanan - scrub Muka
- Saya akn pakai 1 mggu 2 kali saja..
-Fungsi - untuk hilangkan sel2 kulit mati dimuka kite.. 





+Toner..
- Lepas kita da cuci muka.. kte pakai toner pulak..
- Fungsi untuk menyegarkan kulit muka kita disamping itu
  bertindak utk menghilngkan kotoran jgk
- Pakai Toner tok hilangkan makeup pon bley..!



+ Refined white - Day Cream
- Day Cream ni bertindak utk melindung kulit kte dari sinaran UV
- Bertindak sbg pelembab jgk dll.
+ Refined White - Restoring Night Cream
- Bertindak sbg pelembab di waktu malam..
- ia juga bertindak menbaiki menyihatkan sel2 pada kulit kte..



+ Refined White - eye Cream
- Disebabkan dari saya ada masalah mata y mcm bruang panda nie.. 
  saya kne pakai eya cream nie tok mgelakkan dari jadi lebih srius..
- Cream nie membantu saya tok hilangkan bengkak / sembab dikeliling mata..
- Saya hanya pakai diwaktu malam.. ^__^



+ Refined White - Soft Peeling Gel
- Cream ni berfungsi tok meratakan tone warna kulit ye..
- Ia tertindak jgk tok hilangkan kulit kusam dan kasar..
- Cream ni pakai 1 mgu 2 kali saja..


+ Refined White - Spot- removing Essence
- cream ni pulak bertindak utk menghilangkan tombok hitam, geragat da segala2nya y mencacatkan
   kulit wajah anda.. ^_^
- Walaupon saya xde lagi masalah ini... tp kne pakai jgk tok masa akn datang.. 
- Hanya pakai 1 mingu 2 kali saja..



 Refined White - Spot- removing Essence dan  Refined White - Soft Peeling Gel
yang telah ditunjukan fungsinya tadi dipakai pada masa y same.. 
pakai  Refined White - Soft Peeling Gel dlu kemudian cuci.. dan seterusnya pakai 
Refined White - Spot- removing Essence jadikan ia sbg cream malam




+ On Target Spot Treament
- fungsinya untuk menghilangkan kesan hitam di muka.. exmple : mcm kesan jerawat ke..
  pape la y ade kt muke korang tu kecuali TAHI LALAT! 
- Ia berlainan dengan Refined White - Spot- removing Essence ok.. 
  sbbnya On Target Spot Treament hnya pakai kt tmpt y bermasalah saja ok..



+ Naturals Whitening - Glow Face Mask
- mask? tau kan tuk ape?  ia berfungsi tok menyegarkan kulit anda
- yang kedut2 tu ditegangkn blik..
- mencerahkan kulit anda.. dll



Pimple Medication

Cream Anti Jerawat! aku pon same macam cream tu jgk anti jerawat!
sape kata saya xde jerawat? klik disini tp ade mase2 y tertentu la..

k la rakan2 sekelian saya da kongsi serba sedikit berkenaan dengan  produk y saye gunakan 
kalu korang nk muke licin bersih lagi suci tu korang kne la berkorban ckit..
bape byk pon duit korang y kua  just to sye " ala xpe.. kate nk cantik kn?" 
hahaa.. ok itu saja..!




No comments :

Post a Comment