disable right click

like comel

moving tab

Saturday, July 7, 2012

Selulitt Ohh.. Tidakk!!



Anda ada selulit? tahukah anda apa itu selulit? Selulit merupakan lemak pada kulit yang bercantum dengan kolagen. Biasanya terdapat pada paha, punggung dan tangan. Adakalanya turut kelihatan pada betis. walaupon selulit wujud pada bahagian bahagian yang tersembuyi tapi ia tetap menampakan hodoh pada kulit bukan?  kebayankan orang kata perempuan demok sahaja yang mempunyai selulit.. tangapan itu salah .. orang kurus juga kadang kadang mengalami masalah yang sama..




Google Pic


Punca selulit terjadi adalah disebabkan oleh beberapa faktor seperti penurunan berat badan yang drastik, perubahan kandungan hormon ektrogen dan progestron juga turut memainkan peranan cukup besar. Selain itu mereka yang kerap dilanda tekanan juga boleh memburukkan lagi keadaan. Faktor diet yang tidak sihat  seperti gemar mengambil alkohol, makanan berminyak, kafein yang berlebihan, gula serta makanan yang banyak mengandungi garam.Wanita yang kurang menjalani aktiviti yang boleh mengeluarkan peluh juga memudahkan lagi kemunculan selulit tubuh. ok da paham?? 




aku mengalami setuasi seperti diatas..  mungkin disebabkan penurunan berat badan  @ mungkin gaya pemakanan yang tidak sihat.. dan setelah seminggu mencuba..hasilnya amat membanggakan.. walaupon masih ade sedikit .. tapi still ok dari sebelomnya.. pengunaan baru seminggu kan.. lagi pon aku xmengalami selulit yang begitu serius..masih dalam tahap kawalan... tapi harus dihapuskan dengan segera!




Produk baru.. tapi apa salah kalu kita mencaba..
yang penting usaha...!~




Body Cellu Scuilpt! 3x
Produk dari AVON.. 




Pengunaan selepas mandi..~ sangat segar dan wangi!~
sangat selesa!~




3X roll pengunaan yang sangat mudah.. tidak perlu sapu dengan tangan..
hanya tonyoh kan saja pada tempat yang bermasalah..
pakej sekali dengan urutan!~ wow!~ best!!




No comments :

Post a Comment