disable right click

like comel

moving tab

Monday, February 24, 2014

Munasabah~

Nota tangan : tak pyh baca. Mmg saja taip pjg2. Hanya luahan yang tertulis.

 

 

Banyak perkara yang merumitkan sejak kebelakangan ni.. aku jadi tidak sabar dan acapkali sebut "Allah tak sayang aku" sejak beberapa malam ni mood hambar.. sayu sedih tak semena mena.. aku pon tak paham kadang kenapa perasaan redha, bersaba hilang tiba tiba.. barangkali tengah "P" horman sedih terlampau.. -- mungkin.

 

sejak sejak ni makan tak berapa lalu. nasib mood diet. jadi tak terasa sangat. aku yang sumpik, yang tak sempurna banyak kekurangan hari hari berdoa agar semuanya dipermudahkan.. dengan harapan allah perkenan setiap doa aku.

 

 

malam ni aku ada kekuatan nak luahkan setelah bermalam malam merendam air mata.. malam ni en tunang dapat syak suara aku senda sendu, serak serak cakap tersekat sekat sebab hidung tersumbat. " bby lagi 25 hari je lg ni bby.." "hmm" (dah start nk melalak balik.. cool diera cool .) "bby rukun nikah ada bpe?" -- senyap. "bby baca tahiyat akhir" -- senyap. " bby doa qunut?" -- terus banjir.. +__+

 

aku dah bayangkan lepas kawen dia kena anta oversea. aku kat melaka.----- lagi lebat menitik air mata. dia mcm tau je apa yang ada dalam isi hati aku.. cuba tenangkan aku. kata kata semangat mula meresap. " b.. bby tak tau la nape sedih sgt mlm ni. hari hari bby mtk dengan allah supaya segalanya dipermudahan, tp Allah belum nak bagi jalan tu lg b.. bby tak nampak lg. allah tak kenan doa bby ke b..? sedih la b.."

 

 

" tak baik la bby cakap macam tu.. tu bby tak redha dengan ketentuanNYa. kejadianNYA adalah sebaik baik kejadian.. jgn putus asa untuk meminta2 "kadang-kadang orang diberi kesenangan tak selamanya dia senang. Allah akan uji jgk mana mana hamba yang dia kehendaki. Dan allah akan uji dengan tahap kemampuan kita. dia tak kan uji kalau kita tak mampu. sebelum kita berserah kita kena usaha dulu. tp kalu itu dah suratan kita redha. ada hikmahnya. kita sama sama usaha k.

 

sebak mungkin aku tak pernah rasa di uji mcm ni sekali. baru en. tunang kena kerja jauh2 aku dah fikir negatif. macam mana nk jumpe? jauh sgt. eh dah boleh tgk tiket flight murah2 lepas ni. -- padahal boleh melutut pujuk rayu ke boss mintak tuka kt singapo dari kena campak kt tempat kanggaru tu.. hadoii diera be + + + + sikittt .!!

 

Aku makin legaaa.. Lebih bersemangat. Lebih redha. DIA sebaik baik perancang. Allah uji -- dia beri peringatan-- jadi kan aku lebih kuat. Mungkin dia rindu suara hambaNYA meminta minta. Hamba yang selalu lupa di kala senang. Allah hu akbar!!

 

 

 

 

Tak pasal2 aku digelar "cembeng" melalak beria ria mlm td.. Tp entahlah semacam sayu pilu je rasa hati ni. -- pagi2 hadap cermin tgk ada kelopak mata -- jelas. Tp sebelah kanan je yang beria.. Aku igt pesan mak " bila kita redha dengan setiap ujian. Yang baik bakal menanti. Rezeki, kebahagian yang kita tak sangka2 " syukur bila aku masih dikelilingi org yang sayangkan aku. Tak pernah jemu dgr setiap renggek dan ragam aku.

 

 

 

No comments :

Post a Comment