disable right click

like comel

moving tab

Thursday, April 24, 2014

Kronologi Cinta Kami..


Di mulakan dengan bismillah.. mungkin entry ni agk panjang.. Sedaya upaya ringkaskan cerita.. Maklum saja la dr mula kenal.. berkawan, bercinta dan dah selamat kahwin pon.. Alhamdullah kami bahagia.. Doakan. ^__^


Perkenalan kami bermula  di facebook.. Terima kasih facebook!! Tehee..  tapi punca asalnya dari abang aku "qimi" .. kisahnya-- En. Suami sy ni berjiran baik dengan abg.. Jadinya selalu la dtg bertandang ke rumah kimi.. ngendeng2 pinjam pc org tu..  Hahaa..  Disebabkan en. Suami saya masa tu dah 4 tahun bertapa.. -- Takde special gurl jadi selalu lah kawan2 dia dok sakat.. Gay la.. Memilih la.. En. Suami sy ni cool je.. Tak peduli apa kawan nak cakap, bukan tak berminat dengan perempuan. Tp kali ni dia nk carik calon isteri.. Bukan awek.. 


Masa tengah rancak main game galaxy online, datang la si qimi dok bako bako en suami.. Beria ria suruh carik awek y belambak dalam list frend FB si qimi ni.. 


Kimi : eh mat ko ni xde ppuan kn?
En. Suami: xde.. 
Kimi : ko bukak page aku jab..
En suami ; asal?( klik & bukak)
Kimi : ni mat ko tgk frend aku byk ppuan dlm ni ko pilih la mana ko nk..
En. Suami: tak nk la bukan aku knl pon dorg ni
Kimi : sebab tu la aku soh ko knl2.. Ha ni2 cun siot.. 
En suami :  tak nk. 
Kimi : hah y ni yang ni.. 


::: agk lama jugak dorg dok carik awek dlm facebook tu.. Sorg pon en suami tak berkenan.. Layan kn je si kimi tu.. Tak lama lepas tu en suami terpandang pada satu nama ni "dieranadiera" -- klik nk tgk profil..


En. Suami : hah bro2 aku nk yang ni la!
Kimi : eh ni tak boleh la. Lain2
En. Suami : pesal pulak tak boleh? Aku nk yang ni jgk !
Kimi : weh byk lg kot ppuan dlm ni . Crik lain la..
En suami : pesal tak boleh.. Cakap?
Kimi : ni adek aku la.. Dia tak boleh. Carik lain
En. Suami: hah tak kira aku nk add jgk.. Aku add eh. Tadi ko nak sgtkan aku kenal2. Aku nak ni jgk. ( saja kasik kimi panas)
Kimi : suke hati ko la mat...
En. Suami: Aku add eh.. 
Kimi : add lah. -___-




Bermulah perkenalan kami -- tapi tengelam timbul je masa mula2 tu..





Pada 2010 pertama kali --Permulaan nak mengayat "Hai adik kimi" tu y tak tahan..






Masa ni just kwn2 je.. Kwn bila on9 je.. 








18 november 2011



Pada tarikh ni kami strt kawan balik.. Masa tu dia tgh layan game kt facebook.. Aku pulak masa tu tgh online. Agk lewat mlm jgk la masa tu. Dia saja2 hai aku.. Aku pon hai la balik.. Mase tu pon single kan.. So kawan jela lg pon dah knl en suami ni.. Pernah kwan.. Tp sekejab.. 










Bila lama2 tu kami jadi kawan balik.. Rasa mcm nk bkwan dengan dia.. Sebab dia cool.. Kawan dengan dia pon best tak banyak songel tak banyak tanya pon.. Awak ni single ke? Dh berpunya ke? Mcm mana boleh break? Knl dh lama? Mmg tak pernah dia tanya dr kami kawan smpai kami bercinta.. Hanya berborak ttg kehidupan kami masing2 saja..  So cool kan? Aku suka sgt cara dia.. !









Simple dia cara nak ngorat aku.. Hahahaaa.. Buat2 tanya pulak.. 










Eeee.. Mintak no fon.. Hahaaa.. 
















Ni dah strt mengatal.. Hahaaa..










Tanggal 24.1.12

Kami declare sebagai BF GF. Cara dia ngayat aku pon simple gilerr takde pun kasik kad love love, Apatah lagi nak melutut  pegang bunga.. Sambil mengatakan " sudikan awak terima cinta saya?" Tak.. Dia simple.. -- Hanya dalam fon..  Jam dalam pukul 10 pagi, Masa tu aku mamai angkat fon, baru bangun.. cuti weekendkan.... So kami say morning borak2 mcm biasa.. Tak semena mena.. "Awak jom kita couple nak?"  Kita cuba! Nak? " eh apa td? Couple?" * terkebil kebil mata " aha jom?" " jommmmm lah.. " * mata bersinar-- hati memasing masa ni dah suka sama suka.  So On jela. 



Aku pernah tanya dia kenapa sekarang baru nak bkawan balik .. Dia ckp "mcm mana nk bkwan.. Tgk profil dia pon ada gamba cincin la. Tangan la.. In telationship la.. Tak akn nak kacau." Alamak... Hahaha..  Betol jgk .. So dia berani kawan pon sbb tgk aku mcm dah free.. Xde sapa2.. Itu la namanya jodoh tak kemana.. Dalam jangka masa yang pendek kami cuba mengenali antara satu sama lain.. Banyak jgk persamaan dan hobi kami kongsi sama sama..  (Cewaahhh ayat. Tak boleh blah!)


Dalam tempoh kami bercinta pon xde banyak masalah.. Masing2 saling memahami.. Kami bercinta jarak jauh.. ^__^ .. Sepanjang kami bercinta mmg  jarang jumpa..  Cara kami berkomumikasi melalui telefon dan msj jika ada masa free baru dating.


Setahun kami bercinta . ---- kami buat keputusan untuk mengikatkan kasih dengan bertunang.. En suami dah siap sedia.. Dia suruh saya tentukan tarikh pertunangan kami.. Aku mcm tak percaya! Ohhh.. Nk tunang? Kali pertama dalam hidup... Dan bincang dengan famly untuk tetapkan tarikh pertunagan kami.. 


16 mac 2013 alhamdulillah..  dua belah pihak setuju dengan tarikh tersebut.. Berbagai dugaan sebelum tunang kami  hadapi bersama. Tapi berkat doa, alhamdulillah majlis berjalan lancar pada hari tersebut dan orang yang paling terkejut adalah kimi.. katanya tak sangka korang serius sampai  bertunang.. =.="















Rindu saat ni.. ^__^


Tempuh pertunangan kami setahun. Jalani kehidupan seperti biasa. sorg melaka sorang johor.. Dating pon tak selalu. Bila berkeperluan je baru dating.. Berbagai bentuk dugaan kami tempuh.. Dengan langau2 nyamuk2.. Yang hinggap nak menggigit --kami sabar.. Kesabaran masa tu adalah kunci kami berkekalan sampai sekarang ni.. Saling percaya mempercayai. Terima kekurangan dan maaf segala kesalahan pasangan. Kami latih diri pegang konsep 4K . 


1. Keikhlasan
2. Kejujuran
3. Kepercayaan
4. Kesetiaan. 


4K sentiasa kami letak dalam hati. Bukan senang bercinta jarak jauh. Banyak dugaan. Alhamdullilah.. Sepanjangan tempuh bercinta, pertunangan kami sama sama hadapi dengan kesabaran.. Bukan mudah nak dirikan masjid, setan setan hantu jembalang sume dok porak perandakan.. Setan benci pada perkahwinan tapi allah suka kita bersama dengan sebuah ikatan yang halal.. ^__^


Pada 22 Mac 2014  Sabtu, lepas zohor dlm pukul 2.00 ptg. 



Kami sah menjadi suami isteri.. Alhamdullilah majlis berlangsung dengan lancar dan tenang .. Perasaan masa nikah? Boleh klik sini. Haha..














Pada 22 mac 2014  -- malam kami raihkan  majlis malam berinai dan pada 23 mac 2014




Ini gamba ulang tayang, pernah post utk entry majlis bersanding.. Guna pakai.. Pic yang ada pada fotogfer masih dlm proses pembikinan.. Tehheee.. 







Bermula lahh kehidupan yang baru "rumah tangga" masa bercinta kenal 40% je sekarang akan upgrade ke 100% tapi mungkin makan masa yang lama.. Mungkin juga bila dah sebumbung.. ^_^ . Masih pengantin baru.. kentut pon carik port lg.. Tunggu laa.. Tunggu dah lama sikit.. Hahahaa.. 






Ya allah jadikanlah aku dicintai oleh suamiku dalam hatinya
Dan gembirakanlah aku dengan kekayaan sehingga seratus dua puluh kebaikan,
Allah adalah sebaik baik pemelihara dan DIA lah yang Maha Penyayang daripada yang menyayangi.  Amin..






No comments :

Post a Comment