disable right click

like comel

moving tab

Wednesday, September 14, 2011

Harapan Dari Seorang Sahabat~





Kawan… hadirnya engkau dalam hidupku sgt bererti..  aku sebagai rakan karibmu.. sedia mendengar  suka duka kehidupan yang engkau tempuhi.. engkau satu satunya temanku  yang tabah! Yang kuat berlawan dengan emosi!  kau hebat dalam menepuh  semua dugaan yang tuhan berikan pada kau! Jika aku berada ditempat kau suda tentu aku tewas dengan kehidupan yang fana ini..

Kadang-kadang aku rasakan dunia ini tidak adil.. tidak sama rata pada setiap manusia.. mungkin tuhan sayangkan kau lebih dari hamba-hambanya yang lain.. aku percaya tuhan suda ukur tahap ketahanan emosi dan keimanan y kau ada.. disebabkan itu lah kau di uji sebegitu rupa.. seperti yang aku katakana jika aku mahupon org lain mungkin tidak setabah kau! Mungkin tidak sekuat kau..

Ingatlah wahai temanku.. tuhan menguji pada hamba2nya pasti ada hikmahnya.. tuhan tidak akan membiarkan hamba-hambanya begitu saja.. pasti ada ganjarannya kelak.. lupakanlah segala pahit perit yang kau alami.. cukup la! Berhentilah dari memikirkan perkara yang kau sudah tahu ia nya xkan berlaku.. redha ! pasrah! Biarlah ia nya berlalu..  lepaskan kesakitan yang ada.. aku tahu memori y indah tidak mungkin dapat dilupakan begitu saja.. memori manis yang pernah dilalui bersama jadikan sebagai kenangan yang paling indah dalam hidup kau.. lupakan segala perit yang kau pernah lalui.. jadikan ia sebagai pengajaran dan teladan dalam hidup kau.. cukup la! Padam! Buang! Musnahkan segala bentuk benda perkara yang pernah ada ketika dulu sehingga sekarang.. ia akan membuatkan kau ingat kembali kenangan lama..




Wahai teman.. aku tidak sanggup melihat kau merintih, menangis, bersedih terus terusan! Hanya diri sendiri sahaja yang boleh mengubah corak kehidupan kau yang lebih baik.. hanya kau wahai teman.. hadir aku sekadar layak untuk mendengar dan menasihati.. itu sahaja!

Cukup la! Maafkan Segala kesalahan dan kesilapan mereka mereka yang pernah sakiti  hati dan perasaan kau.. ampunkan mereka! Kita hanya manusia biasa yang tidak layak langsung untuk menghukum sesame makhlukNYA..  berdoalah mintakan kepada yang maha SATU.. insallah.. Tuhan mendengar rintihan Hambanya yang teranaiya.. aku sebagai teman setiamu sentiasa akan berada disisimu..  hanya satu yang ku pinta tabahlah dalam menjalani kehidupan ini.. kehidupan yang lebih baik pasti menanti mu sayang…



 Ikhlas dari sahabatmu..
Dieranadiera




No comments :

Post a Comment