disable right click

like comel

moving tab

Sunday, October 23, 2011

Ketika Di tabika.. part 2..

Hari kedua pembelajaran Asas Fotografi..  setelah berhempas pulas memahami dan mempelajari Kawalan asas kamera.. kali nie diuji secara pratikal pulak.. huwwwooo.. excited nyerrr… pagi2 da berkumpul dan kami akan shoot kt Taman Seribu bunga.. kami dibahagikan kumpul setiap kumpulan ade 3 org dan seorg dilantik menjadi ketua.. alhamdullah  salah sorg kumpulan aku ade sorg budak y pro dlm mengendalikan dslr .. harapan bangsa ni~  ade  7 gamba yang kami kena pamerkan mengikut kreativiti dan pencahayaan yang baik..





-          Macro Photography
hanya fokus pada satu objek yang sempurna.. 
dan background kelihatan Bokeh..




-          Slow Shutter Photography
Shutter y perlahan utk membentuk air menjadi lembut seperti gamba diatas.



-          Panning Photography
mengunakan aperture dan shutter y sesuai supaya objek 
pegun akan kelihatan bergerak..




-          Portrait Photography
subjek difokus dengan betol dan tepat..
mengunakan aperture y besar untuk menambahkn lg bokeh..
+__+ gamba diatas aku dipakse oleh ahli kumpulan aku tok jadi model pada gamba potret nie..
oleh kerana pengambil gamba belom cukup pro lg. gamba potret nie menjadikan aku gemok sedikit dr besa. mungkin mengunkan lens y lebar..  badan aku turut serta..



-          Landscape Photography
mengunakan aperture y lebih kecil untuk mendapatkan detail gamba
maaf ini bkn gamba sebenar landscape y aku ambil..
da terdelete.! disebabkan bengang xdapat snap awan nano y cantik! huh!



kesemua gamba2 y terterta  adalah hasil titik peluh aku!  kecuali gamba potret.. aku cilok  gamba aku sndr kt budak group aku.. disebabkan ketepaksaan aku jadi model.. agak2 bley jual x?
huhu.. dalam 9 kumpulan y ada.. kami kumpulan 9 dapat tmpt ke 3..
hokey la tu.. kire mencapai kejayaan jgk la..
mereka2 sume tu pon powerrr..
aku kena banyak belajar lagi..~


1 comment :

  1. KENAPE MODEL TU ASIK POSE TANGAN SEPERTI ITU SAJE...??? EHEHEHEHE....

    ReplyDelete