disable right click

like comel

moving tab

Tuesday, November 8, 2011

Mengarut~

Nak tau x? Masa kecik2! aku Suka tengok pompuan cantik2 kt TV.  Bila ade ppuan cantik je.. waaahhh!~ mak cantik nyerrr!~ waah mak cantiknyer baju die..! bley jaitkn baju mcm tu tok saye? * hokeh mak aku tukang jait.. mmg xsala la aku tnye mcm tu. Bila kat lua pulak aku tgk kakak2 cantik.. make up lawa2 aku da kate die artis.. hahaa.. mase tu kecik lg kot.. so tabiat pelik aku nie xterhenti di sini.. sehingga la aku sekolah rendah!~  fisrt masuk sekolah.. ayat y selalu ditanye.. nurul nadhirah.. apa cita-cita awak da besa nanti?


Baju ini dijahit oleh emak saya!~ masa nie saya sorg je ppuan. 
kuat bergaya.. macam2 baju saya ada.. hehee
femes baju kembang semangkuk nie dulu dulu..


Dengan penuh semangatnya. Aku menlontarkan kata  “Saya nak jadi artis  cikgu!” cikgu “artis? Awak tau ke ape tu artis? Kenapa nk jadi artis?  Saya nk jadi artis sbb artis sume cantik2! Baju die cantik! Saya nk cantik mcm mereka jgk!~  cikgu gelak kecil  “ diera awak tu da cukup cumel antara kawan2 awak y len. Xpyh la nk cantik lg.. ape y penting cantik kt dalam tu.. lg mulia dipandang berbanding cantik hanya diluaran..  phm? 


Masa nie Tadika.. Cikgu pakaikan gincu!
oh! nie pon da rase mcm artis.. hihihihii


Dan sekarang bile difikirkan balik itu sume mengarut!~ sepatutnya aku ckp ngn cikgu nk jadi doctor ke angkasawan ke..baru la bercita cita tinggi!~  ni tak  semena aku kne kaunsling ngn cikgu tu.. tapi sekuranganya ble cikgu tanya… aku tau ape tu cita-cita berbanding ngn budak2 len bile ditanya lagak  muka mcm nk nangis.. mmg klaka la ble dikenang blek..


Mengimbau kembali zaman "Ketika Aku Masih Kecil"




Masa nie lom tau jalan lg..
tecik2 da suke bergamba.. 




alamak kantoi nmpak tali itam dileher ..
hohoho.. saya mmg pembengis tecik2 dulu..

Tabiat tu berhenti sehingga aku dewasa.. masih sukakan barangan  dan pakaian cantik2.. seperti perempuan perempuan diluar sana.. yeaahh!~ shoping  mengila.. pantang nmpk pakaian yang cantik tanpa berfikir panjang.. aku capai! Test! Dan beli!~  sehingga la aku ditegur oleh kwn baik “ kalu mcm nie care ko shoping da tua nnt ko akan jatuh miskin”  walaupan alasan xberapa nk diterima akal.. aku mula sedar!~ ye sedar!~ dan sekarang nie aku serba serbi kurang.. sume aku kurangkan~  berkat lontaran kata kata seorang sahabat telah menyedarkan aku betapa bagusnya amalan berjimat cermat.. skng nie efct kata2 ko aku strt blek mkan bekalan emak aku.. aku da jrg mkan MCD, KFC mahupun Pizza Hut.. melainkan org seikhlas hati nk belanja aku mkn.. to  ngek! Aku tau ko curik2 bace blog aku kn kn.. kalu ko bace entry kali ni msti menitik air mata ko..  mmg memberi tamparan y hebat la kata2 ko pada aku..  aku akn sematkan kata2 ko sedalam dalamnya.. thnks ngek!


Mak cakap.. saya xsuke berseliper mase tecik2 dulu..
yang sebelah kiri tu abang saya... c jambu batu! 






No comments :

Post a Comment