disable right click

like comel

moving tab

Sunday, September 29, 2013

Putrajaya + shoping


Lepaking putrajaya.. Motif? Shopping! Adoyai ikotkan jela cik puan besau kita.. Mula2 malas nk joint.. Penat kot bejalan.. Ari ahad pulak. Esok nk kerja.. Arggh lg bertambah malas.. Dah cik puan beria ria ajak.. "jomm la ngah berjalan.. Jln jela.. Seronok la.. " malas la mak"  * sambil tgk tv* " ala jalan pon malas ke?" mak nk shoping la ngah nnt sapa nk angkt barang, jomm lah"  katanya.. -_-" ikotkan jela.. Asal cik puan happy.. G putrajaya je semata mata nk g KUD ( karnival usahawan desa) .. 











OTW ke Putrajaya




 Pemandangan di  putrajaya.. 






Apa ada kt sana.. Buat betol2 kt tgah padang.. Cuaca panas nak mampos.. Grr kebasahan aku dengan peluh.. Sesak dengan org ramai lg.. Ohh.. Tidak la aku.. -_- betul2 bukan jiwa aku.. Jalan y terbaik aku carik tempat redup. Tunggu mak di tepi bibir jalan.. Ah shoping la.. Tunggu berjam jam pon takpe.. Dah mcm pelarian org tgk aku.. 
                       





Ini la tepi bibir jalan yang di maksudkan.. Aha! Tepi longkang sebenarnya.. -_-
Tapi bukan aku sorg je y tunggu.. Berderet kot..  ni cmfm kes sama mcm aku.. Tunggu mereka abis shoping.. 







With my mum.. Penat tu rehat lps ni katanya nk round belah sana pulak.. -_-





Kesimpulannya aku penat tunggu bukan penat shoping. Haha.. Oke la tu mak punya pasal xpe .. Asal happy... Bila cik puan selesai shoping aku org yang paling bahagia sekali.. Dan ingtkan terus balik melaka rupanya nak kena singgah nilai la.. -_- sambung shoping sana pulak.. Katanya nk beli perkakas kawen aku ..  Haisshh.. Mcm awal je mak.. Tema pon belum pilih lg.. Excited betol dia.. Oke la aku boleh cuci2 mata..





Bye2 putrajaya.. Nilai 3 aku datang.. Tunggu! Hahhaa -_-"







Sampai je nilai carik port makan dulu.. Lapoo.. Konon pagi makan sikit nk diet.. Haa amik ko mengigil lutut.. Isi perut penuh2 kang nak angkat barang -_-" oke pertama sampai masuk kedai baju.. Beli2 tgk langsir nasib xde y berkenan.. Lepas tu tgk karpet2 usha dr jauh je dlu.. Masuk kedai peralatan perkahwinan shoping sini dlu katanya.. Oke mmg cantik2.. Nak beli xtau tema kena bincang ngn en. Tunang dulu la apa apa pun.. So mak beli brg y boleh dibeli je. Y lain aku shoping nnt.. Hekhekhek..




Mcm2 ada kt kedai ni sediakan duit jela.. Ni kedai y kedua aku masuk..
Ade satu kedai lg besa dr kedai ni mcm2 lg ada jual rambang mata kau!







Untuk doorgift pon cantik2 la.. N contoh hantaran y dah siap.. 








Selesai je shoping barang kawen.. Cik puan terus meluru ke kedai karpet.. Adoi karpet -_- elok pulak tu si bangla dok melambai lambai.. Promot karpet dia.. Lg la tak tentu arah di buatnya..  " mak nak beli karpet ke?" *buat buat tanya* " aha la mmg dtg nak beli pon kt nilai murah2 dah kebetulan kat sini shoping la sekali" *belek belek karpet" aku? Garu kepala la.. 






Mat bangla ni mmg kerjanya pegang karpet dr td..  baik punya startegi .. 
Taniah la mat bangla.. Ko menang.. ! 








Ini la dia muka lambat bangun! suka beno amik gamba selfie mcm nie -_-"  No makeup! Sarung baju mana sempat je.. Dan paling utama kerja angkt barang.. pasrah angkat barang.. Karpet karpet, baju2 makanan2 .. Semua la.. Eh mak pon ada bwk brg jgk.. Tp sikit la tak sampai ati  nk soh angkt brg byk2 kaki sakit pulak tu -_-" rumusan dari cerita ini bila mak happy aku pon happy.. ! 




No comments :

Post a Comment