disable right click

like comel

moving tab

Thursday, September 19, 2013

Tak perlu~

Tanggal 23.8.13 yang lepas genap umur aku 26 tahun.. Alhamdullah masih bernafas sehingga kini... (Ayat tu sopan sgt!  -_- ) okey topik yang aku nk perkatakan ialah.. Aku dah semakin dewasa.. Dari aku  berhingus lg sampai la pandai buang hingus sendiri -_- byk bnde yang aku belajar dalam hidup ini.. Yang plg aku tekan kn dlm hidup ni.. "Aku rasa senang bukan selamanya aku akn jadi senang".. "Aku happy juga bukan selamanya aku akn happy" so setiap langkah aku perlu berhati hati.. Aku ckup beringat *kadang2 setiap benda yang aku buat.. Bukan semua org y suka dan senang dengan kita..  Dalam hidup ni kita akan rasa mcm2 perasaan.. *gembira *sedih *marah * sakit hati *kecewa *tidak puas hati.. Dah namanya hidup dengan manusia kan.. Punya hati dan perasaan. Titik. 

Setiap perkara telah mendewasakan aku.. Cukup mendewasakan aku.. Sekarang aku lebih tabah dan kuat untuk hadapi masa masa akan datang.. Dan aku dah bersiap sedia ! 

kelak aku akan tua.. *kerut kening* ... In shaa allah kalau blog peribadi aku wujud sampai aku jadi nenek nnt.. Blog ini akan jadi bukti perjalanan hidup aku dan kenangan2 yang manis tersemat disini.. Bila cucu tanya "nenek dlu mcm mana dengan atok? Dating kt mana?" Moyang sama rupa dengan nenek tak?" Ahak! Masa tu aku kasik link je .. Takyah susah2 nk cerita kan.. Masa tu aku ntah ingat ke tak cerita dulu2.. *jauh dah ko berangan tu diera -_-"

Jadinya disini.. Perkara yang manis2 saja aku akan paparkan.. Tentang kehidupan aku.. Famly.. Org y tersayang dan jg kawan2.. Sebab aku tau yang baca blog ini bukan frend blog aku je.. Kawan2 azrin pon ada baca.. Kawan2 y xde blog pon baca.. Sebab? Aku pakai official name.. Bukak je google taip nama aku semua ada..  Aku gunakan nama yang sama FB, Instagram, tweet tumblr dll

Lagi pulak entry yang mengarut.. Yang takde kena mengena dlm hidup aku "akan delete" tidak lama lagi.. Sebab aku tau blog ni bukan boleh privacy kan.. Umum... Semua boleh baca.. Asal tau membaca dan kenal aku.. -__-







Sekarang aku muda.. *muda ke?* larat lg la nak marah2 org.. Yela org muda darah panas la katakan..cpt melenting.. Tak saba.. Semua aku punya perangai.. 












Alololloo.. Tp bila dah tua nnt.. Rugi kalu kita melenting dan marah pada org yang tidak ada kena mengena dlm hidup kita.. Rasa rugi!! Sebab dia bukan sapa sapa pada kita.. Nnt dah tua igt balik " eh kau diera bakpe dlu melayan org mcm tu.. Ya allah! Tak perlu tak perlu * semban kepala kt bantal*
So harus delete entry y xde kaitan utk dijadikan kenangan!! Nnt tua cpt lupa.. Tak akan igt apa apa..



















Ekperiman diri  sendiri.. Aku nk sgt tgk muka aku bila dah tua..hahahaaa.. Oh.. Mcm ni -__- 
*cantik nenek pakai shawl* -__-


No comments :

Post a Comment