disable right click

like comel

moving tab

Wednesday, October 9, 2013

Hand made~

Excited nak jadikan dari semeter kain | Lace | Pearl | Labuci | Diamond | Manik manik ke sehelai vail yang mengelip mengelip.. Wah kau !

Aku memamg suka bab2 menjahit ni.. Dari tudung, baju semua kalau boleh aku nak letak manik2 penuh satu baju lps tu terasa berat mula la aku rimas.. Hahaa..  Mungkin bakat tailor yang pada mak diturunkan pada aku.. Dah mmg pon sedaging sedarahkan.. Sedikit sebanyak kebolehan tu mesti ada punya.. Aku bangga ada mak yang punya kebolehan menjahit apa pun baju yang aku nak.. Syaratnya ada baju contah paling senang gamba baju contoh mesti disertakan sekali.. Mmg best ada mak mak pandai menjahit ni.. Plg best bila time raya.. Berposak posak org dok borang baju raya.. Mak aku pagi raya br siap sembat lengan baju kami adik beradik.. sadiss.. Mmg bergitu nasib ank tailor selalu dibelakangkan.. Kdg2 satu je bj jahit sendiri y lain beli dah siap.. =.=" byk tempahan katanya.. redha~

Ceritanya minggu ni member satu sekolah dulu punya wedd.. Nikah dekat masjid atas permintaan emaknya.. So dia dok pening2 nk pakai tudung jenis apa .. Apa yang sesuai.. Apa yang cantik..  Semua la.. Wechat dekat group.. Masing2 bagi pendapat masing2.. Carik tudung ni la.. Itu la.. Aku dok usha je dorg ni.. Last 2 aku menyampuk.. Pandai ofer diri nak sponser vail / tudung handmade perasaan kau buat tercantik kan =.=" mula2 ofer je.. Saja2 kawan2 last2 dia kata "ok " daaa.. Ohh tidakk..

Dalam pada tu aku sibuk carik kain sampai ke nilai nk carik y terbaik.. So bahan2nya tidak la menelan kos y banyak pon.. Boleh boleh la kan.. Kwan request nk y plg simple color off white + Silver .. Aku turut.. 



Bahan bahannya.. 



Pertama ambil ukuran lace padan pada tudung halfmoon tersebut semudian jahit tangan.. ( mcm nk ajar memasak pulak rasanya)


Jahit pearl pada lace berkenaan mengikut citarasa nak mata korang la.. Y penting kretiviti tu~


Jahit jahit jahit..~





Tada!!!! Boleh dijadikan tudung dan vail.. Tp kawan den nk jadikan vail.. Apa apa la.. Tp aku sesak nafas nak siapkan dlm masa 3 hari.. Salah diri sendiri.. Tarikh kawan nikah 11/10 .. Tp aku mg dr dulu suka terbalik balik kan tarikh.. Dlm kepala ni 10/11.. Mampos nasib tersedar awal.. Dan bertanya balik.. Tak pasal2 kne sengal =.="  taniah siti atas perkahwinan yang akn berlangsung sabtu ni.. Maaf banyak kali kawan mu ni tidak dapat menghadirkan diri ini sebab akan bertolak ke sabah pada esok pagi ..Harapan  serta doa dari seorang sahabat.. Moga perkahwinan korang berdua kekal sampai ke syurga dan dikurniakan ank anak y soleh dah solehah serta cucu cicit y berjasa pada nagara , bangsa serta agama.. Hekhekehke.. Oh! Yang penting sekali plzzz jgn wechat aku mintak resipi hahahaa.. Aku tak pakar dlm bab tu.. Hahahaaa.. Taniah siti ! harap ko suka~






No comments :

Post a Comment