disable right click

like comel

moving tab

Friday, October 11, 2013

Terbang ke sabah bah part 1~



Dah lama rasanya tak bercuti dengan kawan2 .. Aritu ke terengganu dengan famly.. Kali ni ke sabah pulak dengan kawan kawan ofce.. Huhahua dengan kawan2 last thn ni.. Hekhek..

Okey... Pada mulanya kami nk ke sabah  dari pada thn lepas.. Tp tuka plan last min ke pulau tioman.. Tahun ni pulak mcm tak sngka2 dapat ke sabah sebab kami bincang trip kali ni tak mkn masa lama pon.. Dlm sebulan lebih mcm tu.. Bincang2 pon mcm mcm tu je.. Alhamdullah dipermudahankan .. 11/10/13 kami bertolak ke LCCT dalam pukul 6.00 pg.. Sampai dalam pukul 8.00 pg mcm tu.. Sampai je chek in barang semua..  flight pukul 9.30 pg.. So kami relaz tak terkejar sgt.. 

Kalau nak ikotkan cerita sedih aku ni.. Setiap kali pergi bercuti mesti ada spoii punya.. Biasa la aku ni mmg suma benda org nk kne chek.. Nk buking flgt baru tau IC hilang.. Kalu tak buking smpai bila aku xtau IC aku hilang =.=" mcm tu jgk dengan brg2 Nnt ada je y tertinggal.. Mlm tu mak dah tlg chek semua barang aku takut ada yang tertinggal kang ada je y nk kne beli pulak.. En. tunang pukul 3.30 pg dah kejutkan aku.. Soh mandi2 siap2 semua.. Nnt nk bersiap makan masa katanya.. Hahaa.. (Bagus dah memahami kerja org perempuan) masa aku nk naik kete pon en. Tunang sebut satu2 semua brg aku.. Okey semua ada bawak.. ( mg betul3 dah fhm perangai aku. alhamdullilah) 

Masuk je kereta ayh dah tunggu nk folow sampai ofce.. Oke.. Sampai ofice kua kereta aku perasan bende plg penting sekali.. Kaki dan seliper? Aduhh! Kasut.. Chek2 dlm kereta mmg sah tinggal .. Rasa mcm dah sarung.. Tp.. Ohh! Nak amik beg yang last tu aku pergi sarung seliper.. Hawau betol!


Me : ayah! Kasut pinkcrocs kakngah! Aduh!
Ayah : letak mana?
Me: td igt dah sarung la.. Beg last nk amik tu p sarung seliper pulak.. 
Ayah : hahahahaaa.. Mmg tak sah kalu tak beli brg baru..
Me : alaaaa....
Ayah : nnt kt airport carik kasut beli jela.. Pakai seliper sejuk nnt kaki tu..
Me : eeee.. Benci la..  Okey ( salam )

Sampai airport terus kol en tunang.. Tgh Mamai dia angkt fon.. 

Me : huby!!! 
En. Tunang : asalamualaikum syg..
Me : w' salam.. B kasut tertinggal b! Kasut tinggal!
En. Tunang : laaa.. Mcm mana boleh tinggal.. Bukan dah chek ke seblom nk gerak..
Me : mmg la chek. Tp nek kete td tak pesan kasut pon.. Kn dah tinggal
En. Tunang : baby.... Bukan salah huby.. Tu ltaknya kt kaki bby.. Lain kali chek betul2 oke.
Me : nk beli kasut!
En. Tunang : oke .. Beli y murah2 je.
Me : kt sini xde y murah la..
En. Tunang : beli kt sabah je nnt..
Me : tak nk.. Nk kt sini jgk..
En. Tunang :ok ok beli la syg..








Kt airport aku tgk butik plg murah carlorino.. Lain semua mahal.. So tpakse la beli.. Belum sampai sabah duit dah melayang layang.. Grrr..! Benci.. tp nampak senonoh sikit. Aku pike positif jela boleh buat kasut raya haji nnt =.="










Fstime aku naik airsia.. Oh... Kena jalan kaki mcm naik bus ye.. Tapi seronok! Hahahaaa.. Tp mas lg best!.. Tp ok la setakat seberang laut tu naik airasia.. Berbaloi la dengan harganya..














Me kak mina dan anaknya yang cumel raihana happy je dia..










Pemandangan~






Sampai je sabah kami di bawa oleh touris guide untuk makan tengahri yang telah disponser.. Thnks kak mari~ 
















Nama Jabatan tu mcm pelik je.. Hahaa.. Alhamdullillah kenyang makan untuk hari ini..







Lps makan kami chek in hotel. Letak beg baring2 jab dlm 30 mint mcm tu dah nk gerak jalan2 pusing KK .. Spoi pulak masa tu hujan.. Nasib tak lebat .. Takpe hujankn rahmat.. 







Budak paling happy sekali bila nak berjalan.. Amboih ko raihana..!






Disebabkan masa tak panjang sampai pon dah time lunch.. Dengan perjalanan ke hotel lg.. Kami dibawa pusing pusing 1 KK je.. Okey la jnji berjalan.. 




Lokasi pertama melawat bangunan yayasan.. Aku pon tak bape nak faham kenapa nak g lpk tgk bangunan yayasan yang tgk dr jauh je tak boleh masuk pon.. Ramai pulak tu pelancong..  Rupanya bangunan tu dah dikosongkan disebabkan struktur bangunan tidak stabil.. Kedudukannya condong ke kanan sedikit ... Ohhh yela bila peratikan lama lama mmg condong pon.. Haisshh tu je ke.. Takpe mari bergamba!!






Ramainyaaa org tgk bangunan tu condong.. =.="

















Okey la bergamba jgk untuk kenang kenangan.. Nnt kalu org tanya eh ko pergi tak kt bangunan condong tu? Aku akn cakap "pergi" =.=" hehehee..













1.2.3 senyummmm...






Okey tempat kedua.. Masjid terapung.. Indah buatannya.. Cantik pemandangan.. Sama mcm melaka jgk ada masjid atas air.. Tapi masjid ni special sikit sebab pelancong or org sekitar KK boleh beriadah dengan menaiki basikal air.. Wah wah! Seronok aku tgk! Nampk tak basikal air tu? (Eh basikal air ke org panggil? Sesuka hati ko je diera ) Boleh kayuh keliling masjid dan ada kawasan lain jgk boleh tgk sebab tasik ni luass sekali..!!! *penuh semangat*


















Tak ready lg dah snap aiyoyoyooo..  Me kak minah n raihana.. Sentiasa bertiga.. 






Okey destinasi yang seterusnya.. Pasar pilipina motif kesini menghabiskan duit.. ! Yeaah! Kat sini semua ada apa ko nak kt sabah semua ada jual kt sini.. Ko tgk mmg giler.. Gagas kepala taktau mana nk rembat dulu.. Hahhaa.. Dari makanan kering ke basah, barang hiasa mutiara manik2 bersepah2 ada jual pilih jela kedai yang mana plg murah.. Tp sememangnya murah la boleh tawar menawar lg.. Tp kalu dah strt bukak harga mintak plg murah wajib beli kalau ko taknk kena maki free.. Serius org filipin sini jgn buat main.. Hehee.. Tp org2nya baik2 mintak kurangkan harga gerenti kasik punya.. Senang berurusan dengan mereka.. 




Keropok keropok.. Sepajang jalan ada jual.. Pilih jela mana y terpaling sedap.. 











Ini lebih kurang mcm pasar malam.. Y bestnya pasar kt sini byk jual makanan seafood.. Sgt murah! Ikan ketam sotong udang semua ada.. Nasib dok hotel je.. 









Dekat dalam kedai pulak sepajang kedai kedai yang ada ni mutiara wajib ada.. Ko pilih jela kedai mana y terpaling murah dan cantik cantik.. Aku mg giler pergi sini.. Mcm2 asesori ada.. Baju2 kt sini pon cantik2.. 










Omaiii jatuh cinta ! Aku borong aku borong! Tak kira! 






Okey duit dah menipis.. Ckup la ckup la.. Igt untuk hari esok pulak.. Boleh Giler aku.. Tak boleh lama lama kt sini.. Ckup la 3 jam je.. Lps masing2 dah puas bershoping perut pon lapa.. jalan pon malas so kami makan dekat pasar filipina jgk.. Tempat so simple. Xde bumbung.. Makan cara coboy ja.. Okey la.. Nak rasa rasa seafood dkt sabah ni sama tak macam dekat umbai melaka.. Hekhek.. 





Wah wah Mmg besau besau binatang ni.. Nampak sedap je aku tgk..  Tak saba nak ngaapp!











Tgk tu tgk tu mmg betol2 koboi.. Agak tak selesa la.. Sebab masa ni hujan lebat.. Air menitik nitik jatuh kt tarr abis kaki seluar semua.. Tp kalau tak hujan masa ni nyaman je aku makan.. 










Manu kami tambah nasi.. Buat 2set untuk 10 org punya makan.. Lagi 2 org vegitrian.. Tak makan seafood.. Okey 2 set utk 10 makan.. Harga 430 mcm tu kot aku tak bayar jadi lupa harga betol tp mmg 4rat la lps tu ada sen sen pulak.. Rasa rasa mahal ke murah?  Mahal kot kan.. Sebab sana bahan basah murah nak mampos! 











Hamekk ko! Penuh satu pinggan.. Buruk lantak betul org mlk ni hahahahhaaa.. Aku kenyang abis nasi sepinggan weh.. Oii diet diet! Hahahaaa.. 




Abis makan balik hotel mandi2 lps tu igt nk pergi gaya stret.. Org kata kt sana lg murah2 barang barangnya sebab yang meniaga kt c2 semua pemborong.. Sabah mmg tempat abiskan duit.. Hahaaahaaa.. Oke oke tp tak jadi pergi sebab hujan lebat.. So kami ngeteh2 je kt kedai bawah hotel tu.. Hmmmm... Oke smbung part 2 pulak nnt.. Oke bubye! 



2 comments :