disable right click

like comel

moving tab

Friday, November 1, 2013

4 bulan lagi ~


4 bulan lg masa terluang yang ada untuk aku perjuangkan habis habisan ! Yeaah! Perkara yang teratas sekali yang sedang diusahakan.. "Mencuba sehabis baik mengecikkan badan sekecik yang mungkin.." Kalau cakap pasal nak kurus ni serta merta boleh stress.. Cuba kawal makan.. Konon. Tak nak makan berat2.. 24 jam buahan je.. Kononnya la.. Tp disebalik kejadian makin dekat wedd makin kuat aku melantak.. Berrh.. Nasi lemak, roti canai...  balik kerja melantak nasi.. Sedapkan hati..pesal ari2 mak masak sedap ni.. Kena Mkn ni.. Rugi tak makan... Rugi.. eh ko! 


Kebelakangan ni  rezeki melimpah luah .. Tiap2 hari ada org belanja nasi lemak.. Roti canai.. Kadang2 tu bihun dan mee goreng hari hari oke.. "Hari hari.." Tak Sampai hati pulak nk tolak.. Ko dok pantry kunyah buah.. buat air milo.. Yang lain dok mkn nasi lemak.. Ngalan2 ckp " sedap ni sedap.. Rugi tak makan.."  "Tak sama mcm ko mkn yang semalam.. Ni lg sedap.."  =_=" .. Hati membuak buak nak rasa. Kang rasa satu sudu tak ckup pulak.. Arrggh! Apa lg.. "Bak satu bungkus" penyudahnya ---- makan. Taniah!


Sebelum tunang berat 51 kg je sekarang --------> 56 kg..  Dan Sekarang aku jadi penternak lemak yang hebat!.. Sekelip mata mcm tu byk berat aku naik.. Giler tak stress.. Org kata aku senang hati.. Oke yela senang hati sgt2 ni =.=" .. Aku bukan jenis senang hati je mkn banyak.. Dan tak jgk bila stress aku buruk melantak.. Aku stress ke happy ke bangun tido makan dlu aku carik.. Hahaa.. 





Mood sekarang nk pakai baju clor gelap je n simple tak nampk sarat.. Taktik nk nampk sentiasa kurus.. =.="


Sekarang ni aku try kurangkan kuantiti makanan dalam setiap hidangan.. Kalu nasi tu hujung2 seduk je.. Byk kan buahan dan bila kt ofce aku try sedaya upaya tolak nasi lemak org belanja tiap hari, roti canai dll, walau sesedap mana pon.. Wakeup diera! Wakeup! Dah tinggal bape bulan je lg..Cuba buat yang terbaik.. Kata outdoor nk pakai gaun cina.. Yang kembang kembang tu.. Nnt demok ko pakai org kata nk sambut happy bestday pulak =.=" 



No comments :

Post a Comment