disable right click

like comel

moving tab

Tuesday, November 26, 2013

Kereta buat hal~

Perkara yang tak pernah terlintas di kotak fikiran aku bila kereta yang dipandu buat hal.. Arrghh tension! Boleh pulak tga syok layan lagu havoc nyayian joe foizzow tetiba ada bunyi meletop.. Hilang kawalan bergoyang kereta tu ibarat pukulan angin halilintar.. Dah la masa tu kereta berada kt line kanan boleh pulak masa tu tga potong kereta2 yang ada kt laluan kiri.. Sekali hambek kau..

Macam org gila aku coolkan streng tu.. Brek pon kereta stil bergoyang nak mampos.. Aku sampai terfikir nak langgar divider tu nk kasik kereta tu berenti.. Kereta laluan kiri pulak mcm tak reti bahasa kereta aku tga azab.. Tak nampak ke aku dah bukak double single .. Tu tandanya kecemasan.. Eh geram pulak aku.. Ni cmfm lesen terbang... Dlm keadaan yang separa cemas aku honnnnnnnnn sekuat hati.. Baru la kereta laluan kiri slow.. Grrrrrr... Terus aku belok masuk laluan kiri menjajar kereta ntah berapa jauh.. Aku berenti. Tgk.. Tayar bocorrr! Hey! Bila masa pulak ni bocor? Hadoiiii... Tau2 je dah gaji ko buat hal kan..







Dalam posisi mencangkung tgk tayar sambil Urut dade aku bila teringat balik kejadian td.. Terik nafas panjang2 . Aku kol abg bull.. Cerita pasal kereta buat hal masa tu pulak abg bull otw. So kol shalini pulak.. shalini soh kol kak mina.. Kebetulan kak mina sama haluan nk ke ofice.. So kol kak mina dlm 5 min mcm tu kak mina sampai.. Aku pon apa lg.. Lock kereta.. Tumpang kereta kak mina -- jalan..


Dalam kol 10.30 pg mcm tu pakcik cleaner tanya pasal kereta.. Rupanya abg bull dah siang2 ckp kt pkcik problm kereta aku tu.. Pakcik ofer diri nk tukakan tayar spare..



Thank pakcik tlg saya~ 


Settle je pasang tayar spare aku strt enjin dan jalan.. Ohh maii.. Bergoyang2 der dh mcm tunggang kuda aku rasa.. Pakcik soh aku ikot dia.. Oke bengkel.. ( aku dah nmpk duit terbang2 kt atas kepala) . Abg bengkel tu ckp tayar aku dah teruk sgt kne tuka.. Aku ckp ok tuka.. Tayar second je la bang.. Abg tu ckp takde tayar second, tayar jenis ni mmg susah nk dpt second. Lg pulak jenis spotrim apa jadah ntah.. Eh malas nk pike.. Terus aku ckp tayar apa y sesuai je bang? Good year. Berapa bang? Rm 210.. Kol ayah.. Ayh ckp tuka jela.. Kalu tayar baru tuka terus 2 belah.. Errrrkkk.. Duit bagaikan air sungai yang mengalir deras.. !
Tabahkan hati.. Keta sedang dibaiki..harap sangat kereta kau jgn buat hal lg... Kang aku sumpah ko jadi kuda!!

No comments :

Post a Comment