disable right click

like comel

moving tab

Wednesday, November 27, 2013

Wow~


Ketingalannya aku dalam arus pemodenan mematangkan dan membuat aku turut serta.. Maksud aku, dari segi teknologi.. Cewah ayat!.. Errkk bab2 teknologi ni mmg aku slow sikit.. Lagi nk explore itu ini.. Tak kuasee aku.. Selalunya org yang tukang explore kan untuk aku.. Terang kan satu persatu lepas tu baru aku berminat..


Tapi kadang kala apa yang aku nak tak sama apa yang dorg ada.. Terbaru aku tanya kawan2 "weh korang ada lagi best tak app selain bloger yang memudahkan aku create blog guna ipad? Leceh la guna bloger tu tak boleh centre ayat tak boleh colorkan perkataan, tak boleh nk blod, underline eh byk lg la.. Tak macam create kt lappy" dorang jawab "cuba ko tanya imac centre aku rasa dia tau kot masalah ko ni" errrkkk.. Frust! Dorang tak tau pon..


Jadinya terpaksa explore sendiri, carik kt app store jumpa blogsy.. Tapi tak tau apa function dia.. Jalan mudah aku google.. Siap tgk video lg.. Dari setting sampai cara nak upload pic video publish kt blog sume aku tgk, makan masa jgk la nk faham.. Apa yang aku nak ada kt blogsy ni.. Yeaahh! Segera aku dowlod!






Sedia maklumlah app apple kebanyakan berbayar ( ni y aku malas) k
Jom la kita shoping disini~











Eh jab sebelum tu aku nk tunjukan perbezaan antara bloger free dan blogsy berbayar










Ni lah bloger yang selalu aku gunakan.. Simple sgt.. Boleh up picture, mengayat.. Kalu nk centre ayat, blod sume tu kne edit balik pakai lappy.. Bosan!














Nah! Ini en blogsy yang telah memudahkan kerja kerja menaip saya!



Jika lihat atas header tu ada format sama seperti microsoft word kan? Yeah! Ni la yang aku carik! Apa nak suma ada.. Dah tak perlu sgt perkhidmatan en vioa.. Hahah berlagak! Kalu perasan kat bawak tu ada tagline " posted with blogsy mini ipad" tagline tu akan wujud bila pakai perkhidmatan blogsy sahaja..



Terima kasih tak terhingga la en blogsy kerna dah menyenangkan kerja sy menaip naip ni.. Tak perlu lg nk edit guna lappy.. Terus publish je kt sini.. Eh eh aku tau aku bukan org yang pertama guna app ni.. Mungkin org plg last yang tahu.. Hahaha oke bye!!




No comments :

Post a Comment