disable right click

like comel

moving tab

Sunday, November 24, 2013

Berubah mengikut mood~


Kalau perasan kat sebelah gadget picture tu sentiasa berubah berubahkan.. Ya! Aku memag suka tukar tukar gamba.. Aku jenis yang cepat muak ngadap dan tgk benda yang sama berulangkali.. Jadinya memang sengaja ditukar tukarkan bia mood nak update blog rajin tetiba.. Cumanya aku tak pernah tuka background kalu perasaan.. Always pink ...! Pink tu jiwa aku. Tengok la nanti esok dah tua sikit dah tak kena ngn jiwa aku baru semangat nak tuka kot.. Kot la..







Dah bertukar.. Ini kali keberapa aku tak pasti.. Tp mmg febret dok tuka tuka picture.. 





Seterusnya.. Part paling aku suka perubahan adalah header.. Kalu perasaan beberapa bulan yang lepas header aku "simple but nice" dengan gamba single, berbaju merah| hitam, Tapi sekarang dah tukar ke.. " story of my life" aku rasa lebih sesuai.. Lebih buat org faham.. Blog ini sarat dengan kesah kehidupan aku.. Lebih kepada menjalani kehidupan harian dan dicatitkan di blog sebagai kenangan.. Faham?







Still picture single.. Nnt dah kawen mungkin akan ditukarkan menjadi double.. Haha.. Ada beberapa header aku simpan.. Nnt busan header yang sekarang akan aku tukarkan ia kepada yang baru.. Kalu perasaan tredmark tak byk berubah.. Setiap header aku mesti ada pic camera.. Tu menunjukan setiap entry akan ada lambakan gamba gamba untuk tatapan.. jenis aku kalu entry mesti nak kena ada gamba.. Baru aku rasa setiap kenangan yang aku paparkan "hidup" -- itu pandangan aku la.




Aku nak tekan kan disini.. Perbezaan FB, Instgrm, Twiter, tumbler apa lg ntah -- tak sama dengan apa yang aku post di blog.. Berbeza.. Blog ni banyak aku paparkan kesah hidup, luahan perasaan, sedih, happy, hampa semua akan aku luahkan disini.. Tabiat aku bila busan aku akan explore blog aku.. Mana yang aku dah lupa akan mengimbau kembali dan aku kan senyum sorg2.. Itu aku.. Bukan aku riak, bukan aku berlagak setiap kali aku post entry yang mcm over sikit.. Up tunang sendiri.. Apa ntah lg.. Aku faham bila org lain yang baca akan pikir kelain.. Sebab tu aku luahkan di blog ini.. Bukan di FB!  twiter instgram yang mana semua org boleh baca.. Blog ni aku rasa special sikit.. Bila org view je baru boleh tgk dan baca.. Kalu perasaan lg setiap kali "tajuk" aku akan tulis pelik2 sikit yang mana kalu org seacrh google pon tak jmpe entry2 aku.. Dan kadang2 banyak simbol2 je.. Tak semua org tau aku ada blog..



Sekali lagi aku nak tegaskan disini.. Jika ada perasaan meluat, nak termuntah dan sebagainya plzz la jgn view lg.. Anggap la blog dieranadiera ni tak wujud..  takde sebab nak baca pun hanya kesah2 kehidupan yang simple dan yang ntah apa apa je.. Kalu dah perasaan ingin tahu tu meluak luak nak baca jgk.. Baca dan silent.. Jgn disebabkan blog yang ko baca ni menambahkan rasa sakit dihati .. Sebelah gadget pic empunya blog ada sound siap2 siap.. 




Hah.. Kat sini dah nyatakan.. Senang je taknk rasa meluat.. Jgn view.. Aku mmg tak perlukan pembaca yang ada perasaan "meluat tu" oke faham?



Sejak tahun lepas lg aku mcm dah slow sikit dengan blog ni.. Tapi bila encik tunang dah sound.. " eh bby dah jarang update blog eh? Huby asik baca entry y sama je.. Update la mucuk suka baca blog bby.. Rindu nk baca baby berceloteh dlm blog ni.. Mcm tu jgk dengan kawan2.. Jadinya bila aku dah strt menaip mmg tak kan berenti.. Ada je benda aku nk tulis.. Ada je bende aku nk ceritakan.. -- jenis aku kot Suka membebel dalam bentuk penulisan.. 


Sekarang ni lagi la senang aku nk update blog.. Tengah baring sambil mengunyah pon aku boleh menaip.. M. ipad buat aku ketagih nak mengupdate.. Thn lpas mcm malas sebab pakai lappy.. Kena duduk setempat dalam  keadaan tegak.. Arrgghh boring..! Sekarang ni semua benda dihujung jari.. Eh lps ni mmg bertimbun2 la dalam list korang entry aku je.. Hahaa.. So awal2 aku dah bgtau abaikan blog ini dengan serta merta jika rasa meluat.. Lepas ni akan ada byk lg entry yang akn buat korang rasa nk muntah berbakul bakul.. Semuanya berkaitan dengan kesah2 aku.. Takde kene mengena ngn sesape apatah lg aku nak tulis berkaitan  org yang aku benci.. Tak mungkin! 




Esok dah gaji.. Rasa mcm nk beli keypad mini ipad ni la.. Dah usha lama dh ni.. Harga dlm 259.**  dlm tahap kemampuan aku lg.. Beli untuk dijadikan hantaran pon cara jgk ni.. Hekhehek.. 



----- sejak kebelakangan ni en tunang membusy je dia.. Kena settlekan kerja yang tertangguh.. Isnin en tunang dah start kerja kat tempat baru.. Alhamdullilah rezeki dia dapat kerja kt senai still JB jugak.. sekarang pon dah pindah kt senai.. Kawan2 rumah yang sekarang pon ok.. dekat sikit senai ke melaka.. Thn depan carik rumah sebijik ye.. senang nk ulang alik melaka -- JB heee.. Moga dipermudahkan segala apa yang kita lakukan.. :')









No comments :

Post a Comment