disable right click

like comel

moving tab

Thursday, November 28, 2013

Makluk belaan~

Hari ni teringin pulak nk cerita pasal haiwan belaan. Stop kejab bercerita pasal dunia manusia yang penuh dengan pancaroba ni.. marilah sama sama kita selami dan hayati dunia haiwan .. Haiwan pun macam kita jgk ada kesah suka dan duka.. Asal benda hidup..



Ini comot.. Satu satunya makhluk belaan kesayang keluarga pakya.. Sekarang dah besar.. Friskies makanan febret comot.. Lain brand tak dilayan.. Apatah lg makanan yang beli dlm peket timbang.. Sanggup menahan lapar .. Mengada sangat!










Ini keluarga kecil comot.. Hidup 4 beradik..( Comot yang plg besar sebelah kakaknya clor hitam kelabu).. Ayhnya sejak lahir tak knl rupa.. Hilang ntah kemana. Hahaa..







Throwback

Comot hidup 4 beradik.. Dan comot jgk mempunyai kakak dan abg tiri hasil dari hubungan tak sama bapak.. (Mak comot plygirl).. Tapi hidup tak selalu nya indah... Mak comot dan adik beradik comot buat hal.. Lalu Di tangkap lalu dibuang! comot yang cerdik sempat memboloskan dirinya.. Sejak itu comot menangis siang dan malam mencari emaknya dan adik beradik yang lain..

Comot keseorangan.. Tak terurus.. Kurus dan comot..





Tapi comot bernasib baik dia masih punya kakak dan abg tiri.. malang sekali abg dan kakak tiri menjauhkan diri dan cakar bila comot mendekati.. Comot sedih.. Keseorangan.. Comot tak putus asa Mahu jg bergurau dengan kakak dan abgnya.. Beberapa minggu kemudian abg dan kakak comot dapat menerima comot.. Comot sangat happy!! Tidak lama lepas tu abg dan kakak tiri comot buat hal!


Lalu dibuang..

Hidup comot keseorangan... Menangis memanggil abg dan kakaknya.. Comot tidak lalu makan.. Tidak aktif seperti dlu.. Makin kurus.. Lama kelamaan comot dpt menerima kenyataan..

Dan sekarang ni..


Rumah ni dah lama takde budak kecik.. Tp cukup comot sekor dah boleh buat rumah jadi huru hara.. Penyebuk no 1. Nk buat kerja kne tunggu dia tidoo.. Hadoii..



Makin gemok.. Sangat aktif, dah bujang tp sedikit pondan.. Sombong taknk kua rumah .. taknk bersosial.. Eh makan sangat memlilih.. Tido beralas.. Semakin mengada ngada.. Dan menjadi haiwan peliharaan yang sgt disayangi oleh famly pakya!


No comments :

Post a Comment